۰:۵۳:۴۴ - سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

عدم تحقق استانداردسازی در مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به دلیل قدیمی و بزرگ بودن/ پیش فروش نوروزی از ۱۰ بهمن آغاز می‌شود

عدم تحقق استانداردسازی در مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به دلیل قدیمی و بزرگ بودن/ پیش فروش نوروزی از ۱۰ بهمن آغاز می‌شود
ایلنا: تاوتلی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هتل به طور کامل در مجموعه هتلداری و جهانگردی بازسازی شده‌، افزود: به شدت روی نوسازی تجهیزات هتل‌های خود تمرکز داریم و…

تاوتلی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هتل به طور کامل در مجموعه هتلداری و جهانگردی بازسازی شده‌، افزود: به شدت روی نوسازی تجهیزات هتل‌های خود تمرکز داریم و سعی‌مان این است که هرچه زودتر این طرح به بهترین استانداردهای موجود برسد. شاید سرعت ما در این امر زیاد نباشد اما دلیل این موضوع اول قدیمی بودن و دوم بزرگ بودن مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی پیرامون ارائه خدمات اقامتی نوروزی به مسافران و بازنشستگان با حضور مهرداد تاوتلی (مدیرعامل این شرکت) و برخی دیگر از مسئولان در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

مهرداد تاوتلی با اشاره به تعداد هتلهای فعال در مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی گفت: در حال حاضر مجموعه ما ۶۴ هتل دارد که از این تعداد، ۵۴ هتل فعال هستند و ۱۰ هتل دیگر فعال نیستند. در میان این ۱۰ هتل، ۴ واحد از آنها برونسپاری شده است و در اختیار افراد قرار گرفتهاند و ۶ تای دیگر که به هیچ وجه از لحاظ اقتصادی به صرفه نبودند در حال حاضر تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی به عنوان قدیمیترین مجموعه هتلداری کشور معرفی میشود ادامه داد: ۵۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد متعلق به صندوق بازنشستگی است که بر این اساس سه عضو هیئت مدیره را صندوق بازنشتستگی و دو عضو را سازمان تامین اجتماعی معرفی میکند؛ اما به طور کلی مدیریت این شرکت با صندوق بازنشستگی کشوری است. به هر حال باید گفت سهامداران ما بخش دولتی هستند ولی این شرکت به نوعی خصوصی به شمار میآید و حتی ریالی بودجه دولتی دریافت نمیکند و مورد حمایت دولت قرار نمیگیرد.

تاوتلی ادامه داد: مجموعه هتلهای ما از یک تا چهار ستاره استانداردسازی شدهاند و اولویت من از زمانی که مدیرعامل شدهام افزایش کیفیت، درآمد و مواردی از این دست بوده که البته تاکید بیشتر ما روی کیفیت بوده است و بر این اساس این موضوع را به شدت مورد توجه قرار دادهام. بر همین اساس پروژه کشف استعداد در این شرکت وجود دارد و ما همین حالا نگهبانی را داریم که براساس قابلیتهای خود به مدیریت آن هتل رسیده. به نوعی ما دیگر از نیروهای هتلهای خارج از شرکت استفاده نمیکنیم و برای مدیریت مجموعهها از نیروهای خودمان استفاده میکنیم. در نهایت میتوان گفت توجه به نیروی انسانی و آموزش آنها یکی از موارد مهم در شرکت ما به حساب میآید که خیلی آنها را مورد توجه قرار میدهیم.

این هتلدار با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هتل به طور کامل بازسازی شدهاند، افزود: به شدت روی نوسازی تجهیزات هتلهای خود تمرکز داریم و سعیمان این است که هرچه زودتر این طرح به بهترین استانداردهای موجود برسد. شاید سرعت ما در این امر زیاد نباشد اما دلیل این موضوع اول قدیمی بودن و دوم بزرگ بودن مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی بوده است با این تفاسیر بسیاری از تجهیزات تغییر کرده و در حال عوض شدن است اما برخی از هتلهای ما از لحاظ ساختمان قدیمی هستند. البته به اعتقاد بنده هیچ وقت نباید ملاک کیفیت نو بودن ساختمانها باشد به عنوان مثال در تاریخ هم بسیاری از هتلها قدیمی هستند اما کیفیت بالایی را به مسافران خود ارائه میدهند.

وی با بیان اینکه احترام، بهداشت، ایمنی مالی و جانی شاخصههای اصلی هتلهای مجموعه ماست، اظهار داشت: شاید به خاطر گسترده بودن این مجموعه نتوان همه چیز را صد در صد عنوان کرد چراکه ما نمیتوانیم نظارت صد در صدی خود را روی همه هتلها داشته باشیم. ولی با این وجود طرح تازهای را در هتلها مطرح کردیم که نام آن صدای مشتریان است. بر این اساس یک هفته بعد از اقامت مشتریان از طرف شرکت به آنها زنگ زده شده و در مورد کیفیت از مشتریان سوال پرسیده میشود. بعد از این پروسه صدای مشتریان به حوزه ریاست فرستاده میشود تا اگر مسالهای مهم پیش آمده باشد خود شرکت به آنها رسیدگی کند. همچنین این صدای ضبط شده هر هفته به هتلهای مربوطه نیز فرستاده میشود تا هتلها موظف هستند که یک روز در هفته در کلاسهای آموزشی فقط به این صداها گوش دهند تا متوجه نقاط ضعف و قوت خود نیز باشند. البته بعضا میبینیم که برخی مشتریان به دلیل ناآشنایی از هتلهای یک ستاره ما توقع خدمات هتلهای چهارستاره را دارند و این موضوع را نیز عنوان میکنند که البته رسانهها باید در این موضوع آگاهی لازم را به آنها بدهند.

وی ادامه داد: با همه این تفاسیر رفتار فرد با مشتریان خط قرمز شرکت ما بوده و بعد از مشاهده چنین موضوعی حتما فرد مورد نظر را به کمیته انضباطی فرستاده تا درباره او تصمیمگیری شود.

تاوتلی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره همکاری با گروه هتلهای آریا که به نوعی تجهیزات هتلهای ایرانگردی و جهانگردی را تامین میکنند گفت: این شرکت یکی از شرکتهای قدیمی در حوزه گردشگری است که در حوزه تجهیزات تخصص دارند بر این اساس قراردادی به صورت تهاتری با ما بسته شد که ما برخی از اتاقهای هتل های خود را در اختیار آنها قرار دهیم و در عوض آنها برای تجهیزات هتلهای ما را تامین کنند. برخی از این تجهیزات به دلیل اینکه در ایران تولید نمیشود از خارج وارد شده ولی این موضوع نیز مطرح است تنها متریال آن خارجی است و تولید تجهیزات توسط شعبه شرکت در ایران انجام میشود. برهمین اساس دو تا الی سه تا از هتلهای ما اتاقهای خود را به ازای هزینه تجیهزات در اختیار این شرکتها قرار دادند. همین جا آمادگی خود را اعلام میکنیم که اگر شرکتهای دیگر تمایل همکاری با ما را دارند از آنها تجهیزات بگیریم و به ازای آنها اتاقهایی را در اختیارشان قرار دهیم که البته از ظرفیتهای خالی ما به شمار میآید.

وی همچنین درباره نرخ قیمتگذاری اتاقهای این هتلها گفت: به شخصه به اعتقاد من بهترین محرک برای مردم قیمت است و بر اساس این موضوع است که مشتریان جذب خدمات گردشگری میشوند. قیمتگذاری در این هتلها بر اساس نرخ سازمان میراث فرهنگی و جامعه هتلداران آن استان انجام میشود و حتی در تایمهای مختلف تخفیفهایی نیز برای این موضوع در نظر گرفته میشود. البته اگر همانند کیش که بنده در آنجا هتلداری میکردم انجام میشد به زعم بنده بهتر بود چرا که نرخ هتل در کیش آزاد است و هتلدار خودش میتواند این نرخ را مشخص کند.

مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در ادامه بیان کرد: در ابتدای آمدن بنده ضریب اشغال این هتلها ۴۸ درصد بود ولی حال ما به ضریب اشغال ۶۲ درصد رسیدیم. البته این درصد نیز میتواند بیشتر باشد ولی به دلیل اینکه برخی از هتلهای ما در برخی از مناطقی هستند که دسترسی به آنها در فصلهای خاص انجام میشود در نتیجه از استقبال به شدت کمی برخوردار میشوند و درصد ضریب اشغال کل هتلهای ما را پایین میآورند. همچنین به طور کلی تقریبا ۱۷ تا ۲۰ درصد از ظرفیت اشغال ما را بازنشستهها تشکیل میدهند که اغلب نیز در لوسیزنها از هتلهای ما استفاده میکنند. همین امسال تاکنون ۷۷ هزار از بازنشستهها به هتلهای ما رفتند که پیش بینی میشود که تا پایان سال به صد هزار نیز برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه امکاناتی را نیز برای معلولین درنظر گرفتند، گفت: در بخش معلولین نیز سعی کردیم توجه خاصی داشته باشیم و بر همین اساس در ۲۰ تا از هتلهای خود استانداردهایی را درست کردیم به نوعی اکنون در هتلهای سه و چهارستاره ما یک یا دو اتاق برای آنها معلولین در نظر گرفته شده که مطابق با استانداردها برای استفاده معلولین است.

تاوتلی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره استفاده از این هتلها در ایام نوروز ۹۸ نیز گفت: پیش فروش اتاق هتلها برای نوروز ۹۸ از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن انجام میشود که پیشبینی میکنیم بیش از ۸۰ درصد آنها در یک هفته اول به فروش برسد. ما هر ساله قیمت نوروزی خود را پیش فروش میکنیم و به طور کلی نیز افزایش قیمتی نداریم و از سایت شرکت نیز علاقمندان میتوانند اتاقهای مورد نظر خود را رزرو کنند. البته بیش از ۱۷۰ تا ۱۸۰ مدل قیمتی برای این هتلها وجود دارد که بسته به تیپ هتل مورد نظر و زمان خاصی است که گردشگران میخواهند اقامت خود را داشته باشند.

وی در بخش پایانی صحبتهایش درباره عملکرد دو شرکت در سال ۹۶ و ۹۷ این طور توصیف کرد: در سال ۹۶ درآمد شرکت ۸۴ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سود شرکت شده است همچنین در ۱۰ ماهه اول امسال نیز ما به درآمد ۹۶ میلیارد تومانی رسیدیم که از این میزان نیز هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سود شرکت بوده است. به طور کلی عمدهترین هزینه ما در این شرکت را منابع انسانی و استانداردسازی شامل میشود و به نوعی ۶۰ درصد آمد هزینه حقوق و دستمزد کارکنان ما میشود همچنین سود شرکت نیز برای بازسازی و نوسازی هتلها استفاده میشود.


منبع :: https://www.ilna.ir

تبليغات
بانک پاسارگاد