۱۱:۱۰:۱۴ - سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

راه‌اندازی غرفه استان‌ها در نمایشگاه‌های گردشگری/ ارائه همه داشته‌های یک استان در یک غرفه

راه‌اندازی غرفه استان‌ها در نمایشگاه‌های گردشگری/ ارائه همه داشته‌های یک استان در یک غرفه
ایلنا: معاون گردشگری کشوری با بیان اینکه امسال ساز و کار تازه‌ای برای نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در نظر گرفته شده، گفت: امسال در نمایشگاه‌های گردشگری غرفه‌ای با نام…

معاون گردشگری کشوری با بیان اینکه امسال ساز و کار تازه‌ای برای نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در نظر گرفته شده، گفت: امسال در نمایشگاه‌های گردشگری غرفه‌ای با نام استان وجود دارد که در آن تمام داشته‌های یک استان، به صورت یکجا در یک غرفه برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

ولی اله تیموری (معاون گردشگری کشور) در آستانه آغاز نمایشگاه گردشگری استان تهران درباره روند تازهای که برای برگزاری نمایشگاههای گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه در حوزه شرکت در نمایشگاههای گردشگری حتی در خارج از کشور داشتیم، عدم تمرکز غرفههای گردشگری بود. به عنوان مثال عمدتا در نمایشگاههای گردشگری میدیدیم که بخشهای مختلف این حوزه همچون آژانسدارها و هتلها هر کدام برای خود و جدا از یکدیگر در گوشهای حضور داشتند. در صورتی که برای جذب گردشگران باید شرایطی را فراهم کرد که گردشگرانبتوانند با یک نگاه جامع از همه داشتههای مقصد اطلاع پیدا کنند و به این صورت مقصد مورد نظری را برای سفر انتخاب کنند. یعنی به نوعی در یک غرفه و تحت عنوان یک پکیج سفر همه امکانات سفر همچونحمل و نقل، اقامت، پذیرایی و معرفی جاذبهها به گردشگران ارائه شود. از نظر بندهعملی کردن این موضوع به شدت میتواند در انتخاب مقصدهای مختلف از سوی گردشگرانتاثیرگذار باشد.

وی افزود: سالهای گذشته شاهد این موضوع بودیم کههر کدام از متولیانحوزه گردشگری حتی در نمایشگاههای داخلی خودمان هم در سالنی جداگانه مستقر میشدند.به این صورت تمرکزی در غرفههای نمایشگاه وجود نداشت و گردشگران بعد از اینکهدو سالن را میدیدند، خسته شده و از دیدن بقیه غرفهها که تکمیل کننده پکیج سفر بود،صرف نظر میکردند. به این ترتیب افراد کمی جذب تورهای موجود در نمایشگاه میشدند.در صورتی که اگرهمهاجزای گردشگری و کسانی که متولی تهیهاجزا سفر هستند، در نمایشگاه گردشگری کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ غرفههای مورد نظر جامعیت لازم را داشته وگردشگرانبا راحتی بیشتری به سوی پکیجهای سفر داخلیجذب میشوند.

معاون گردشگری کشور در ادامه اظهار کرد: امسال این سیاست را عملی کردیم و براساس آنباید همه اجزای دستاندکار خدماترسانی گردشگری در یک غرفهجمع شود. نام این غرفه نه غرفه گردشگری و نه حتی میراث فرهنگی است، بلکه غرفه استان نام دارد که برای هر استان متقاضی درنظر گرفته شده است. یعنی به نوعیدر آن غرفهآژانس، هتل، غذا، حمل و نقل،فعالیتهای شهرداریها و بخشداریهایی که در حوزه گردشگری انجام شدهو همینطور موارد دیگری که به گردشگری مربوط میشود، وجود دارد.

وی افزود: این غرفه نشان دهنده ظرفیتهای گردشگری یک استان است که همه در یک غرفه کنار هم قرار گرفتهاند. یعنی به نوعی با تمرکز ایجاد شده، اگر شما بخواهید ببینید که در اصفهان چه چیزی وجود دارد، همه را یک جا در این نمایشگاهها میبینید. چراکه همه اجزا کنار همدیگر قرار گرفتند. این ویژگی متمایز نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته است.

تیموری همچنین درباره برگزار کردن نمایشگاه استانی توسط استانها باتوجه به اینکه برخی مسئولان استانی با متولیان کشوری گردشگری ارتباط ندارند، گفت:فرایند نمایشگاههای گردشگری داخلی و خارجی تفاوت چندانی با هم ندارند و بازار هدف شما علاوه بر مقاصدخارج از کشور، در سطح استان نیز میتواند باشد. بر همین اساس هر استانبراساس ویژگیهای فرهنگی،جغرافیایی و همه چیزهای دیگری که دارد، تعدادی از استانها و بخشها را به عنوان بازار هدف خود شناسایی میکنند. وقتی بازار هدف شناساییشد، مشخص میکنند که از کدام استانهای مجاور میتوانند گردشگرانی را به سمت بازار هدف خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط تنها در نمایشگاههای گردشگری شکل نمیگیرد، ادامه داد: بعد از شناسایی بازارهای هدف،باید دستاندرکاران استانهارا در قالب تورهای آشناییسازی با نمایشگاههایی که در استان خود و دیگر استانهای مجاور برگزار میشود، آشنا کرد. سپس برنامهریزی انجام میشود و به عنوان مثال به صدا و سیمای استان شناسایی شده در بازار هدف میروند و محصول و نمایشگاه خود را معرفی میکنند. همچنین از آژانسهای فعال استان و کشور دعوت میکنند که در قالب تور آشناییسازی در نمایشگاه مورد نظر شرکت کنند و حتی خدمات خودشان را معرفی کنند. به این صورت ارتباط لازم به مرور شکل میگیرد.


منبع :: https://www.ilna.ir

تبليغات
بانک پاسارگاد