۱۵:۱۱:۲۲ - دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

بهره‌مندی از فرصت لغو روادید در شانگهای چین/ تور اپراتورهای هنگ‌کنگی به ایران می‌آیند

بهره‌مندی از فرصت لغو روادید در شانگهای چین/ تور اپراتورهای هنگ‌کنگی به ایران می‌آیند
ایلنا: معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، بهره‌مندی حداکثری از فرصت لغو روادید با کشور چین و به تبع این اقدام، پاسخ به کنجکاوی…

معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، بهره‌مندی حداکثری از فرصت لغو روادید با کشور چین و به تبع این اقدام، پاسخ به کنجکاوی ایجاد شده میان گردشگران چینی برای معرفی تصویر واقعی از کشورمان را مهم‌ترین گام در توسعه روابط گردشگری میان دو کشور اعلام کرد. به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) روز گذشته در دیدار با رمضان پرواز (سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین) ضمن تبریک انتصاب نام‌برده، با بیان اینکه انتخاب کشور چین به عنوان یکی از اولویت‌های بازار گردشگری جمهوری اسلامی ایران در جذب حداکثری گردشگران خارجی و نیز همکاری نزدیک حوزه گردشگری با نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در کشورهای هدف نقش موثری در تقویت تعاملات گردشگری دو کشور خواهد داشت؛ گفت: از این رو لازم است از هیجان و کنجکاوی که به واسطه لغو روادید در اذهان گردشگران چینی ایجاد شده است؛ به نحو موثری در تصویرسازی واقعی از جامعه پویا و پرنشاط ایران امروزی و جذب سهم شایسته از این بازار مهم گردشگری بین‌المللی استفاده شود. وی با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز تاثیر به‌سزایی در دستیابی به منافع اقتصادی بازار گردشگری چین دارد؛ یادآور شد: از اینرو بر اساس تحقیقات بازار صورت گرفته برپایی تورهای آشناسازی در راستای تقویت شناخت مورد نیاز در دستور کار قرار دارد که به عنوان نمونه با همکاری بخش خصوصی قرار است فردا، ۱۲ شهریورماه، میزبان یک تور آشناسازی ۱۵ نفره از فعالان گردشگری هنگ‌کنگ و جنوب چین در ایران باشیم.   معاون گردشگری با اشاره به اینکه در پی لغو روادید صورت گرفته متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی و شناخت هر چه بیشتر از ایران هستند و این فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت‌های گردشگری ایران به شمار می‌آید؛ گفت: از این رو سعی بر آن شده است تا در قالب حضور در ۳ نمایشگاه بین‌المللی چین ظرف ۵ ماه گذشته، ارائه بسته‌های تبلیغاتی شامل پوستر و محتوای دیجیتالی به زبان چینی، تعریف تورهای آشناسازی، حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار این کشور و غیره از تحرک صورت گرفته به نفع گردشگری کشور استفاده شود. تیموری همچنین به یکی دیگر از برنامه‌های معرفی ایران در چین اشاره کرد و گفت: آنچه امروز نیاز ما در این بخش به شمار می‌آید؛ ارائه محتوای جذاب درباره جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران در رسانه‌های حقیقی و مجازی این کشور استکه می‌تواند با ابتکارات همکاران وزارت امور خارجه در نمایندگی‌های مختلف به ویژه "شانگهای" و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی موثر نظیر wechat، تاثیرات شگرفی داشته باشد. به گفته معاون گردشگری، حوزه ماموریت سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت و درآمد سالانه بالا، اهمیت بسیاری در توسعه روابط گردشگری و اهداف بازاریابی ما در چین دارد. معاون گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) در سال ۲۰۱۸،به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا۱۴۹۰ دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل می‌شود؛ لذا چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم؛ اهتمام ملی برای بهره‌مندی از بسترهای مساعد جهت جذب بیش از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دو چندان پیدا می‌کند. همچنین در این دیدار "رمضان پرواز" نیز با برشمردن اهمیت و جایگاه شهر "شانگهای" در اقتصاد و ارتباطات کشور چین، تاکید کرد که با اولویت قرار دادن موضوع گردشگری و اهمیت لغو روادید این کشور در راس برنامه‌های خودبه عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین در راستای تقویت تعاملات حوزه گردشگری دو کشوراهتمامی جدی خواهد داشت.
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

تبليغات
بانک پاسارگاد